tisdag 26 april 2011

Påskfiske

Var ut en sväng på påskaftonen i sjön Glimmingen. Fick låna en arbetskamrats båt där och tänkte passa på att dra lite vårgäddor då jag hört så mycket gott om sjön. Vädret med högtryck,solsken och vindstilla var inte det bästa men jag tänkte ändå ge det en chans. DEssutom fick jag sällskap av en gammal kompis jag inte träffat på ca 8 år.

Vi gav oss iaf ut, men då det saknades ankare och blåste en hel del på sjön så drev vi runt hela tiden vilket innebar att vi fick väldigt lite tid att fiska då det skulle ros hela tiden. Dessutom drev vi in i vikar och vassruggar så vi skrämde nog bort varenda fisk som eventuellt fanns där.

Jag, tre timmars fiske utan ett enda hugg, en enda känning. Fick iaf testa min Spinnfluga. Rätt skönt fiske och inte alls så svårkastad som jag trott.

Skitfiske!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar